Lav din egen kostplan
– med indbygget kalorietĂŚller

Trin 1: Indstil din ønskede dato/periode øverst i kostplanen
Trin 2: Tilføj mültider/fødevarer og justÊr mÌngden, indtil du er tilfreds
Trin 3: Print kostplanen ud(!), før du smutter eller skifter dato/periode

God fornøjelse! 🙂

 

 

Lav din egen kostplan:

Brug for hjÌlp? Scroll ned under kostplanen og fü svar pü de mest almindelige spørgsmül/udfordringer.

Hvis dit mĂĽl er vĂŚgttab, kan du supplere din kostplan med Slim & Sassy, der kan vĂŚre en stor hjĂŚlp mod vĂŚgtproblemer.

Vis mig disse muligheder: Komplette mültider, Fødevaregruppe
TrÌk denne fødevare ned i din kostplan:
22 / 08 / 19
torsdag
Day 7174
23 / 08 / 19
I morgen
Day 7175
24 / 08 / 19
lørdag
Day 7176
25 / 08 / 19
søndag
Day 7177
26 / 08 / 19
mandag
Day 7178
27 / 08 / 19
tirsdag
Day 7179
28 / 08 / 19
onsdag
Day 7180
Morgenmad
MellemmĂĽltid
Frokost
MellemmĂĽltid
Aftensmad
MellemmĂĽltid

KalorietĂŚller per dag:

Kalorier (kcal)
Fedt (g)
Kulhydrater (g)
Protein (g)
Fødevarer uden ernÌringsinformation: Fødevarer uden ernÌringsinformation: Fødevarer uden ernÌringsinformation: Fødevarer uden ernÌringsinformation: Fødevarer uden ernÌringsinformation: Fødevarer uden ernÌringsinformation: Fødevarer uden ernÌringsinformation:

Klik pü en fødevare i din kostplan, hvis du vil have mere info eller justere mÌngden...

Valgte fødevare:

Valgte fødevarer:

Ingrediens Antal

 

 

 

Lav din egen kostplan – spørgsmĂĽl & svar

Hvor mange kalorier skal jeg have i min kostplan, hvis jeg vil tabe mig?

 

Hvis det skal gĂĽ hurtigt, kan du gĂĽ endnu lĂŚngere ned, end beregneren viser. Vi anbefaler dog mindst:
– 1.200 til 1.500 kcal for kvinder*
– 1.500 til 1.800 kcal for mĂŚnd*

*Forudsat at du ikke er gravid, ammende, syg eller lignende.

 

Hvor mange kalorier skal jeg have i min kostplan, hvis jeg vil opbygge muskler?

 

Din kostplan skal kombineres med regelmÌssig, tung styrketrÌning. Hvis du af forskellige ürsager ikke für trÌnet over en lÌngere periode, skal du justere fødevareindtaget ned, da det ellers blot vil resultere i øget fedtmasse.

 

Hvor mange kalorier skal jeg have i min kostplan, hvis jeg vil vedligeholde min vĂŚgt?

 

Hvorfor forsvinder det jeg har lavet? / Hvordan gemmer jeg min kostplan?
Eftersom kostplanen ikke er et ‘system’, hvor du er logget ind som unik bruger, kan den ikke huske, hvad du har lavet tidligere. Det betyder, at hvis du f.eks. reloader denne side eller klikker dig vĂŚk fra denne side, sĂĽ fĂĽr du en ny, blank kostplan, nĂĽr du vender tilbage. Du skal derfor huske at printe din kostplan, før du klikker dig vĂŚk. Der er en knap til dette formĂĽl lige under kostplanen. Alternativt kan du ogsĂĽ tage et screenshot af din kostplan og gemme den pĂĽ din enhed.

 

Hvordan tilføjer jeg fødevarer til min kostplan?
Øverst i kostplanen er der en knap, der hedder ‘Tilføj fødevare til kostplan’. Klik pĂĽ den. Find en fødevare, du gerne vil tilføje til din kostplan og klik pĂĽ den. Fødevaren vil nu ligge klar til dig lige ovenover din kostplan. Herfra kan du trĂŚkke den ned i dit ønskede mĂĽltid.

 

Hvordan Ìndrer jeg antallet / mÌngden pü en fødevare?
MarkĂŠr en fødevare i din kostplan, sĂĽ den fĂĽr en grĂĽ baggrund. Scroll ned i bunden af din kostplan, hvor du nu kan se den markerede fødevare under ‘Valgte fødevare’. Her kan du justere antallet / mĂŚngden. Du kan bruge et komma, hvis du har brug for ‘skĂŚve’ mĂŚngder som f.eks. 1,5 dl letmĂŚlk eller 0,5 chokoladebar.

 

Hvordan fjerner jeg fødevarer fra min kostplan?
MarkĂŠr den uønskede fødevare i din kostplan, sĂĽ den fĂĽr en grĂĽ baggrund. Scroll ned i bunden af din kostplan, hvor du nu kan se den markerede fødevare under ‘Valgte fødevare’. Klik pĂĽ skraldespands-ikonet i højre side, for at fjerne den valgte fødevare fra din kostplan.

 

Kan jeg bruge kostplanen som en slags online kalorietĂŚller, hvor jeg indtaster det, jeg allerede HAR spist?
Ja, til en vis grÌnse, men det er ikke det, den er designet til. Først og fremmest kan den ikke huske det, du har lavet tidligere. Det betyder, at hvis du f.eks. reloader denne side eller klikker dig vÌk fra denne side, sü für du en ny, blank kostplan, nür du vender tilbage. For det andet er det ikke sikkert, at du kan tilføje lige netop de fødevarer, som du har spist i løbet af dagen. Hvis du godt kan lide at nørde med sundhed, kalorier og makronÌringsstoffer, kan du i stedet bruge denne beregner: Beregn hele min dag.

 

 

Lav din egen kostplan

 

Lav din egen kostplan – affiliate information

Fødevarerne i kostplanen indeholder affiliate links, hvilket betyder, at vi modtager provision af de produkter, som du køber gennem links i din kostplan.

Provisionen püvirker ikke din pris pü produkterne, og dit køb hjÌlper med at støtte den fortsatte vedligeholdelse og udvikling af denne kostplan. TAK!

GĂĽ til forsiden >>>